Cookie verklaring

Deze website gebruikt cookies.

Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijk en persoonlijker te maken zetten we cookies (en vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij (en derde partijen) uw gedrag op onze website volgen en analyseren. U kunt de cookies accepteren door op: 'OK' te klikken.

Polestar 2 van modeljaar 2025 krijgt meer actieradius en stijl, én een lagere prijs

Auteur Bas van der Weerd

Polestar geeft zijn populaire elektrische fastback, de Polestar 2, voor modeljaar 2025 een bescheiden upgrade én opfrisbeurt. Met een grotere actieradius, hogere laadsnelheid, iets uitgebreidere uitrusting en een verbeterd design is de Polestar 2 weer wat meer in staat om de concurrentie het vuur aan de schenen te leggen. En het mooie is: de instapversie behoudt zijn prijs, terwijl de andere modellen zelfs iets goedkoper worden.

Soms meer power, soms efficiënter

De Polestar 2 modeljaar 2025 krijgt nieuwe elektromotoren in alle drie de beschikbare varianten. De Standaard Range Single Motor levert 200 kW, dus hetzelfde sinds hij achterwielaandrijving kreeg. De Long Range Single Motor maakt een grote sprong voorwaarts met 299 pk (220 kW), een aanzienlijke toename ten opzichte van de 231 pk van het vorige model. De Long Range Dual Motor is met 421 pk (310 kW) de krachtigste van het stel en heeft nu nog meer power dan voorheen.

Kilometers vreten zonder zorgen

Ook de accu's zijn onder handen genomen, zowel qua capaciteit als laadsnelheid. De Standaard Range Single Motor krijgt in modeljaar 2025 een 70 kWh accu, goed voor een actieradius tot wel 554 kilometer (WLTP). De Long Range-modellen beschikken over een 82 kWh accu, waarmee je respectievelijk 659 kilometer (Single Motor) en 596 kilometer (Dual Motor) kunt afleggen. Dat zijn cijfers waarbij je de lat wel heel hoog moet leggen om nog van “Range Anxiety” te kunnen spreken. Bovendien zijn de laadtijden verkort: de Standaard Range Single Motor kan snelladen met maximaal 180 kW, terwijl de Long Range-modellen zelfs 205 kW aankunnen.

Een nieuwe, frisse look

Naast de technische verbeteringen heeft de Polestar 2 ook een visuele make-over gekregen. Het meest opvallend is de nieuwe 'SmartZone', een strakke, zwarte balk op de neus die de sensoren en camera's voor de rijhulpsystemen herbergt. Verder zijn er nieuwe 19-inch en 20-inch lichtmetalen velgen beschikbaar, evenals twee nieuwe kleuren: Space (zwart) en Jupiter (goud). Deze subtiele aanpassingen geven de Polestar 2 een modernere en sportievere uitstraling.

Uitrusting en prijzen

De Polestar 2 was al goed uitgerust, maar modeljaar 2025 doet daar nog een schepje bovenop. Zo is draadloos opladen voor smartphones nu standaard en zijn de rijhulpsystemen verder verbeterd. En het mooiste is: de prijzen zijn niet gestegen. De Standaard Range Single Motor is verkrijgbaar vanaf €44.950, de Long Range Single Motor vanaf €51.200 en de Long Range Dual Motor vanaf €55.200. Wie die laatste met het Performance Pack wil hebben moet met € 61.700 een stuk dieper in de buidel tasten.

Voorlopig nog geen zicht op een nieuwe generatie

Samenvattend kunnen we stellen dat de Polestar 2 modeljaar 2025 weer iets aantrekkelijker is geworden en veel te bieden heeft: soms wat meer vermogen maar ook een grotere actieradius, sneller laden, een (enigszins) nieuw design en nog steeds een vrij scherpe prijs. Met deze verbeteringen hoopt Polestar tienduizenden extra Polestar 2's te verkopen.

Wat de verkoopaantallen betreft: hoewel die niet in de buurt komen van die van de Tesla Model 3, zijn er sinds de introductie in 2020 wereldwijd al meer dan 160.000 exemplaren van deze elektrische fastback verkocht. Een directe opvolger is voorlopig niet gepland, hoewel al een tijdje bekend is dat de Polestar 2 naar verwachting nog tot 2027 in productie zal blijven.

Bas van der Weerd

Bas van der Weerd

Hoofdredacteur

2 reacties

Markie Mark

12 maart, 2023

Loesje Boom

12 maart, 2023

Geef een reactie