Cookie verklaring

Deze website gebruikt cookies.

Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijk en persoonlijker te maken zetten we cookies (en vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij (en derde partijen) uw gedrag op onze website volgen en analyseren. U kunt de cookies accepteren door op: 'OK' te klikken.

Duurtest: Nissan Ariya

Duurtest: Nissan Ariya

Auteur Redactie EV Update
Prijs vanaf
v.a. € 41.990,-
AC-Laden
22 kW
3 fase
DC-Laden
130 kW
130 kW
Aantal zitplaatsen
5 personen
Bagageruimtes-in-Liters
0 liter
468 liter
Rijbereik
404 - 536 km
Netto
63 kWh
87 kWh
Fietsdrager-met-kogeldruk
0 kg
Aanhangwagen-met-trekgewicht
750 kg
Laadpoort positie
Laadpositie
Meer EV data op EV database

In 2022 op de markt gekomen. Leverbaar met 63 en 87 kWh accu. Hij heeft minimaal 218 pk (voorwielaandrijving) tot 394 pk (vierwielaandrijving). We reden tijdens de duurtestperiode met verschillende uitvoeringen.

De Duurtest: Nissan Ariya heeft een actieradius in de praktijk van 404 tot 536 km. In de winter kom je op de snelweg maximaal 320 km ver. In de binnenstad is dat 450 km. De gecombineerde actieradius in de winter komt uit op 385 km. In de zomer komt de Duurtest: Nissan Ariya op de snelweg 410 km ver. In de binnenstad is dat 660 km. De gecombineerde actieradius in de zomer komt uit op 515 km.

Duurtest: Nissan Ariya (verschillende uitvoeringen)

12 maart 2024
op de juistplek

jury overleg Zakenauto en Beste nieuwkomer 2025 is begonnen op de IVA Driebergen. Heerlijk reisauto die Ariya. 

04 maart 2024
genoeg laad/trekvermogen

De Ariya mag een kleine 500 kg vervoeren IN de auto. Keurig. 

Het trekgewicht van deze voorwielaangedreven Ariya is een on-par 750 kg. De e-4orce mag maar liefst 1.500 kg trekken. Dat is TOP! 

26 februari 2024
Noodstopassistent zorgt voor kop-staartbotsing

Het automatische noodstopsysteem moest in actie komen. Daardoor stond de Ariya zo snel stil dat de achterligger achterop botste. 

Enkel lakschade gelukkig. 

19 februari 2024
vakantieauto

Kies je voor 1 elektromotor (op de vooras), dan heb je 468 liter. Bij 2 elektromotoren (ook achteras) dan heb je 415 liter. 

Groot genoeg voor een vakantie. Geen benchmark. 

12 februari 2024
handenknijp cruise control

Vaak moet je bij adaptive cruise control even aan het stuur draaien, maar niet bij de Ariya. Dan hoef je slechts in het stuur te knijpen om te laten weten dat je nog op let. Veel veiliger! 

05 februari 2024
plek laadaansluiting ideaal (voor 1 redacteur)

Op Joeri zijn oprit zit de laadaansluiting dicht bij de laadopening. Ideaal! 

De meeste laadaansluitingen zitten overigens rechtsachter (37%)

28 januari 2024
camera-achteruitrijdcamera

Ideaal! Beter en scherper zicht naar achteren. Geen hoofdsteunen of bagage in beeld. 

Wel is het lastiger om diepte te zien. Het is even wennen, maar persoonlijk erg fijn. 

* De gegevens in dit overzicht worden periodiek geactualiseerd en kunnen afwijken, aangezien het artikel mogelijk van een eerdere datum is.

Nissan Ariya

63kWh
Vermogen:
218 pk
Topsnelheid:
160 km/h
0 - 100 km/u:
7.5 seconden
87kWh
Vermogen:
242 pk
Topsnelheid:
160 km/h
0 - 100 km/u:
7.6 seconden
e-4ORCE 87kWh - 225 kW
Vermogen:
306 pk
Topsnelheid:
200 km/h
0 - 100 km/u:
5.7 seconden
e-4ORCE 87kWh - 290 kW
Vermogen:
394 pk
Topsnelheid:
200 km/h
0 - 100 km/u:
5.1 seconden
Kijk voor meer EV data op EV database

In de praktijk


Zomer   Verbruik per 100 km: 16.6 kWh
Winter   Verbruik per 100 km: 22.1 kWh

Actieradius

63 kWh.:
Zomer   380 km
Winter   285 km
87 kWh.:
Zomer   515 km
Winter   385 km
Redactie EV Update

Redactie EV Update

Auteur

2 reacties

Markie Mark

12 maart, 2023

Loesje Boom

12 maart, 2023

Geef een reactie