Cookie verklaring

Deze website gebruikt cookies.

Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijk en persoonlijker te maken zetten we cookies (en vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij (en derde partijen) uw gedrag op onze website volgen en analyseren. U kunt de cookies accepteren door op: 'OK' te klikken.

Nieuw: Opel-e Corsa Yes

Nieuw: Opel-e Corsa Yes

Auteur Arjan Hordijk

De Opel Corsa is natuurlijk al lang een bekende verschijning op de Nederlandse wegen. Overigens ook in elektrische variant, waarmee Opel in 2020 kwam. Volgens Opel zelf is de Corsa-e ook het bestverkochte compacte model van het Duitse merk (goh!). Nu komt Opel echter met een speciale editie, die gepaard gaat met de nogal paarse broeken slogan: Yes, of Corsa!

Corsa-e Yes valt op

De nieuwe Yes editie komt met een speciale kleur, namelijk Rekord Red. Bij deze kleur hoort ook het contrasterende dak in het zwart. Dit maakt de Yes editie tot een opvallende verschijning. Bovenop de speciale kleur, komen ook verschillende GS-elementen terug aan de buitenzijde. Te denken valt dan aan de sportieve bumpers, dakspoiler en zwarte 16 inch lichtmetalen velgen. Uiteraard is ook de Opel Corsa-e Yes voorzien van het kenmerkende Opel Vizor. Op de achter de achterzijde vinden we, eveneens in het zwart, het grote Opel logo en de naam 'Corsa' uitgespeld over de gehele kofferklep. Voor wie rood niet de favoriete kleur is; andere kleuren zijn ook mogelijk. Wel opvallende kleuren, want Opel wil met de Corsa-e Yes dus echt opvallen.

GS-lijn gaat door

De GS-lijn is niet enkel aan de buitenzijde zichtbaar. Binnenin is de Corsa-e Yes ook voorzien van GS-elementen. Als eerste vallen natuurlijk de sportstoelen op. Deze zijn voorzien van half stof en half kunstleder. De rode stikstels en andere rode accenten combineren daarbij mooi met de buitenzijde van de auto. Volledig volgens de laatste trend is ook de hemelbekleding uitgevoerd in zwart, om de sportieve aspiraties te benadrukken. Qua opties valt het overigens niet tegen. Zo is de Corsa-e Yes standaard voorzien van Keyless Start, parkeersensoren achter en automatische klimaatcontrole. Via het 10-inch touchscreen is Apple Carplay of Android Auto mogelijk.

Mag wat kosten zeker?

Dat valt dus alles mee. De fiscale waarde komt uit op €29.950,-. Hierboven op komen natuurlijk nog verschillende kosten en afleverkosten, wat de prijs opdrijft tot een zeer schappelijke €30.949. Hiermee komt de Opel Corsa-e in aanmerking voor de SEPP-subsidie van €2.950,-. Waardoor de Corsa-e Yes onder aan de streep €27.999 kost. Gezien het formaat van de auto en de rijke uitrusting zeker een scherpe prijs. Opel lijkt hiermee weer terug te keren naar de oude merkwaarden, van no-nonsense merk zonder in te boeten op comfort. Zij het in het huidige tijdperk met kekke kleurtjes.

Accu en bereik

De Opel Corsa-e is het broertje van de Peugeot e-208 (rijtest), e-2008 en natuurlijk de Mokka-e. Ondertussen mogen de specificaties natuurlijk bekend zijn. Dus ook de Corsa-e Yes is voorzien van een 50 kWh accupakket. Volgens WLTP-normen moet het mogelijk zijn om 357 kilometer ver te komen. Reken in de praktijk dus op iets minder dan 300 kilometer. Snelladen kan met maximaal 100 kW, wat voor dit segment prima is. De Opel Corsa-e Yes moet het wel doen met de 136 pk sterke elektromotor uit de Stellantis stal, daar waar de e-208 al voorzien is van de 156 pk sterke variant. Op zich prima, de Corsa-e snelt hiermee alsnog in minder dan 9 seconden naar de 100 km/u en kent een begrensde topsnelheid van 150 km/u.


Arjan Hordijk

Arjan Hordijk

Auteur

2 reacties

Markie Mark

12 maart, 2023

Loesje Boom

12 maart, 2023

Geef een reactie