Cookie verklaring

Deze website gebruikt cookies.

Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijk en persoonlijker te maken zetten we cookies (en vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij (en derde partijen) uw gedrag op onze website volgen en analyseren. U kunt de cookies accepteren door op: 'OK' te klikken.

Duurtest Peugeot e-208 GT Avantage

Duurtest Peugeot e-208 GT Avantage

Auteur Redactie EV Update
Prijs vanaf
v.a. € 39.170,-
AC-Laden
11 kW
3 fase
DC-Laden
100 kW
Aantal zitplaatsen
5 personen
Bagageruimtes-in-Liters
0 liter
265 liter
Rijbereik
400 - 400 km
Netto
48.1 kWh
Fietsdrager-met-kogeldruk
0 kg
Aanhangwagen-met-trekgewicht
0 kg
Laadpoort positie
Laadpositie
Meer EV data op EV database

We rijden met de e-208 met (netto) 51 kWh accu / 156 pk en 410 km actieradius. Deze is goedkoper geworden en heeft dezelfde prijs als de 46 kWh accu / 136 pk variant met 363 km actieradius. Het Avantage pakket is nu gratis waardoor deze voorzien is van (gratis) Alcantara stoelbekleding, verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie. Lekker hoor! Nieuwprijs van dit alles destijds € 43.350,- inclusief het geel/groene Jaune Agueda kleurtje. Anno 2025 kun je hem al voor € 39.850,- krijgen met de optionele warmtepomp en Pack Driver Assist Plus

De Duurtest: Peugeot e-208 GT Avantage heeft een actieradius in de praktijk van 400 tot 400 km. In de winter kom je op de snelweg maximaal 220 km ver. In de binnenstad is dat 300 km. De gecombineerde actieradius in de winter komt uit op 260 km. In de zomer komt de Duurtest: Peugeot e-208 GT Avantage op de snelweg 285 km ver. In de binnenstad is dat 465 km. De gecombineerde actieradius in de zomer komt uit op 360 km.

Duurtest: Peugeot e-208 GT Avantage

02 juni 2025
Oud geel versus nieuw geel

Onze Jaune Agueda (geel/groen), links op de foto, is de opvolger van Jaune Faro, rechts op de foto. De nieuwe kleur kijkt frisser, maar ik denk toch dat we liever voor de oude kleur geel zouden gaan. 

28 mei 2025
3D

Het dashboard is in 3D uitgevoerd. Eerste indruk is, gaaf. Daarna denk je, misschien is 2D misschien wel fijner kijken. 

21 mei 2025
Design!

Het knipperlicht op het dashboard is prachtig uitgevoerd met een open ruimte er achter. 

14 mei 2025
Black out

Op de snelweg viel één keer tijdens de duurtestperiode het scherm helemaal uit. Startte gelukkig wel zelf weer op, maar toch

07 mei 2025
oversized kabel

Op kabelsticker van de laadkabel staat 32 ampère. Terwijl de auto maximaal 16 ampère ( op 3-fasen) aan kan. De kabel is dus te dik uitgevoerd voor de auto.  

30 april 2025
automatisch, maar niet tegelijk

Je ziet het er niet aan af. Aan de raambedieningsknoppen althans. Maar 1x doordrukken op een knop en dan los laten en het raam gaat geheel naar beneden. Dat geldt voor elk raam in de auto. Deze functie werkt niet op de afstandsbediening in de vorm van de ontgrendelknop ingedrukt houden en alle ramen gaan 'Sesam open u'. 

23 april 2025
automatisch grootlicht

De functie automatisch grootlicht wordt nog te vaak onderschat. 

Werking: geen tegenligger = groot licht. Wel tegenligger = geen groot licht. 

17 april 2025
ontspannen

Na het dagvoorzitterschap van Joeri was het even heerlijk ontspannen met de meest rechterknop op de foto, de massagestand. 

10 april 2025
Premium achteruitrijdcamera

Als je naar achteren rijdt, dan krijg je eerst het beeld naar achteren te zien. Kom je dichtbij je 'object' dan draait de camera naar een beeld 'van bovenaf'. Dat geeft een premium gevoel. 

03 april 2025
Tupperware geel

Officieel is de kleur van onze leeuw Jaune Agueda, maar we hebben ontdekt dat het ook Tupperware geel kan zijn. 

27 maart 2025
Klauwen om van te houden

De nagels van een leeuwenklauw zie je zowel aan de voorkant als achterkant terug. Fun fact, de eerste e-208 had één nagel i.p.v. drie in de voorbumper gekrast en in de achterlichten liepen de 'krassen' van boven naar beneden. 

20 maart 2025
e-208 staat in bloei

Door zijn gewaagde kleurstelling trekt onze 'Peug' opvallend veel insecten aan. Wij, als natuurliefhebber, hebben daar geen moeite mee. Als ze maar vertrokken zijn als ze door de wasstraat rijden. 

13 maart 2025
met het stuur op schoot

Sinds 2013 plaatst Peugeot het kleine stuurwiel waar je niet DOORheen, maar OVERheen kijkt naar je instrumentarium, genaamd i-Cockpit. Het is even wennen, maar het geeft direct een kartachtig gevoel wat bij deze GT uitvoering past. Plaats het stuur niet te laag, anders kom je bij het instappen telkens met je benen tegen het stuurwiel. 

06 maart 2025
Leeuw ontmoet poes

Zelfs de huispoes geniet van de Peugeot. Haar ervaringen kon ze niet onder woorden brengen, maar ze voelt zich erg op haar gemak in het 'hol van de leeuw'. 

27 februari 2025
Groundhog Day

De papieren actieradius ligt tussen de 398 en 410 km. Elke dag beginnen wij met een soortgelijke waarde. Het lijkt er op alsof ons 'Peug' weinig rekening houdt met de buitentemperatuur of eerder gemaakte kilometers. 

20 februari 2025
Geel of groen? 8,5%

Je kent ons aan.... de EV Update magneetsticker aan de zijkant óf aan de licht opvallende kleur ;). Het RDW vindt hem overigens geel. In 2025 zijn er volgens Kenteken.tv 8,5% in Jaune Agueda geel/groen uitgeleverd. 

* De gegevens in dit overzicht worden periodiek geactualiseerd en kunnen afwijken, aangezien het artikel mogelijk van een eerdere datum is.

Peugeot e-208

51 kWh
Vermogen:
156 pk
Topsnelheid:
150 km/h
0 - 100 km/u:
8.2 seconden
Kijk voor meer EV data op EV database

In de praktijk


Zomer   Verbruik per 100 km: 13.4 kWh
Winter   Verbruik per 100 km: 18.5 kWh

Actieradius

48.1 kWh.:
Zomer   360 km
Winter   260 km
Redactie EV Update

Redactie EV Update

Auteur

2 reacties

Markie Mark

12 maart, 2023

Loesje Boom

12 maart, 2023

Geef een reactie