Cookie verklaring

Deze website gebruikt cookies.

Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijk en persoonlijker te maken zetten we cookies (en vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij (en derde partijen) uw gedrag op onze website volgen en analyseren. U kunt de cookies accepteren door op: 'OK' te klikken.

Maxus breidt programma uit met eDeliver7

Auteur Bas van der Weerd
02 november 2023

De elektrificatie van het bedrijfswagenpark gaat in Nederland lang niet zo snel als we zouden willen, maar kopers hebben in ieder geval weer wat meer keus door de introductie van de Maxus eDeliver7. Maxus is een van de merken uit de stal van de Chinese autofabrikant SAIC Motor, waar ook MG toe behoort. Het Chinese merk breidt haar aanbod van elektrische bedrijfswagens uit met een middelgrote bestelbus die zich positioneert tussen de compacte eDeliver3 en de grotere eDeliver9. De eDeliver7, die vanaf januari 2024 leverbaar wordt, is een antwoord op de groeiende vraag naar duurzame transportoplossingen binnen de stedelijke logistiek.

De marktintroductie van de eDeliver7 is natuurlijk ook strategisch getimed met het oog op de invoering van emissievrije milieuzones in 2025. Maxus noemt de eDeliver7 dan ook een toekomstbestendige keuze voor ondernemers die hun wagenpark willen verduurzamen.

Actieradius tot 365 kilometer

De eDeliver7 belooft een actieradius tot 365 kilometer (WLTP gecombineerd), een substantiële verbetering ten opzichte van veel huidige elektrische bestelwagens. Deze actieradius wordt mogelijk gemaakt door het grootste van twee accupakketten waar klanten uit kunnen kiezen: 77 of 88 Wh. De elektromotor, goed voor een vermogen van 150 kW (204 pk) en een maximumkoppel van 330 Nm, zorgt voor een vlotte integratie in het stadsverkeer. De eDeliver7 biedt drie rijmodi: Eco, Normal en Power, waarmee de bestuurder de controle heeft over de balans tussen prestaties en energieverbruik.

Op het gebied van veiligheid en comfort is de eDeliver7 uitgerust met een reeks standaardvoorzieningen zoals dodehoekdetectie, een autonoom noodstopsysteem en een 360 graden camera. Het comfort wordt verhoogd door standaardfuncties zoals een infotainmentsysteem met een 12,3 inch touchscreen, Apple CarPlay en Android Auto, en een verwarmd stuurwiel.

Afmetingen ideaal voor stadsdistributie

De laadcapaciteit en afmetingen van de Maxus eDeliver7 zijn afgestemd op de behoeften van de moderne stadsdistributie. Met varianten die variëren in laadvolume van 5,9 tot 8,7 kubieke meter en een maximaal laadvermogen tot 1.200 kg, biedt de eDeliver7 een flexibele oplossing voor allerlei vervoerstaken. Het trekvermogen van maximaal 1.500 kg maakt de eDeliver7 ook geschikt voor het vervoeren van zwaardere aanhangwagens.

Verdere uitbreiding van het Maxus-gamma

De uitbreiding van het Maxus-gamma gaat trouwens nog verder dan de eDeliver7. Met de introductie van de T90 EV Pick Up en de eDeliver3 Chassis Cabine toont Maxus haar ambitie om een breed scala aan elektrische bedrijfswagens aan te bieden. Deze modellen zullen we in een later artikel bespreken.

De prijzen en het exacte uitrustingsniveau van de eDeliver7, die in januari 2024 leverbaar zal zijn, zullen overigens eind dit jaar bekendgemaakt worden.

Onderdeel van Van Mossel

Maxus Motors Nederland, onderdeel van de Van Mossel Automotive Group, speelt een cruciale rol in de distributie en de groei van het merk Maxus in Nederland. De klanten en gebruikers van Maxus kunnen in Nederland profiteren van een landelijk dekkend netwerk van 22 vestigingen en een eigen centraal onderdelenmagazijn. Met de belofte van sterke garantiecondities en een 8-jarige garantie op het accupakket, benadrukt Maxus Motors Nederland haar vertrouwen in de kwaliteit van het voertuig.

Bas van der Weerd

Bas van der Weerd

Hoofdredacteur

2 reacties

Markie Mark

12 maart, 2023

Loesje Boom

12 maart, 2023

Geef een reactie