Cookie verklaring

Deze website gebruikt cookies.

Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijk en persoonlijker te maken zetten we cookies (en vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij (en derde partijen) uw gedrag op onze website volgen en analyseren. U kunt de cookies accepteren door op: 'OK' te klikken.

Opel dealers krijgen een facelift, meer aandacht elektrisch

Auteur Arjan Hordijk

Opel ondergaat momenteel een verandering binnen de dealer identiteit. Deze verandering gaat verder dan een cosmetische make-over en is meer een strategische verschuiving naar een meer klantgerichte en eigentijdse benadering. Met een focus op educatie, duurzaamheid en innovatie zet Opel een koers uit naar een toekomst waarin dealers meer zijn dan alleen plekken om auto's te kopen, maar waar alles zou moeten draaien om merkbeleving.

Rebecca Reinerman, Vice President Marketing Opel:

“De uitrol van het nieuwe concept voor de showrooms markeert een grote stap voorwaarts, zowel voor ons als voor onze retailers. Zij zijn de beslissende schakel tussen het merk en onze klanten en brengen de merkwaarden van Opel in de praktijk. Dat doen ze niet alleen door de presentatie van onze innovatieve modellen, maar binnenkort ook met een nieuwe, klantgerichte, moderne en representatieve uitstraling van de showroom. Onze klanten bepalen natuurlijk zelf of en wanneer zij een retailer bezoeken. Maar ze komen daar sowieso steeds minder: klanten bezoeken de retailer nu gemiddeld nog maar één keer. Met de nieuwe huisstijl voor de Opel-retailers voelen klanten direct dat ze daar in goede handen zijn. Alles in het ontwerp stelt de klant centraal en maakt een eenvoudige en duidelijke interactie mogelijk.”



Nieuwe kernwaarden Opel

De vernieuwde dealers van Opel moeten nu dus sterker de kernwaarden van het merk laten zien. In plaats van een focus op pure verkoop (maar natuurlijk), streven deze locaties naar het creëren van een omgeving waarin klanten de Opel-ervaring kunnen beleven. Het gebruik van het felle geel en het iconische Blitz-logo moeten bijdragen aan een gevoel van vertrouwdheid en consistentie. Al komt het bij ons niet per se lekker rustgevend over. Daarbij maakt Opel melding van het feit dat het ‘Opel-woordmerk’ en de pilaar aan de buitenzijde van de dealer in de avond verlicht zijn. Wat dan wel weer een beetje in lijkt te druisen tegen het idee van duurzaamheid.

De 'Discovery Hub'

Een ander nieuw aspect van de vernieuwde dealers is de introductie van de 'Discovery Hub'. Dit gebied is niet alleen een tentoonstelling van de nieuwe auto’s, maar als een interactieve ruimte waar klanten meer te weten kunnen komen over Opel's geschiedenis, toekomstvisie en technologische vooruitgang. Klanten moeten hier vooral kunnen ontspannen en dus meer te weten kunnen komen over de digitale toekomst. 

Speciale Electric Corner

Nieuw binnen de dealers is de extra aandacht voor duurzaamheid en innovatie, met een speciale focus op elektrisch rijden. De afdeling gericht op elektrisch rijden biedt klanten de mogelijkheid om meer te leren over elektrische auto’s en de bijbehorende oplaad mogelijkheden. Het doel is om bewustzijn te vergroten en klanten te informeren over duurzame mobiliteitsoplossingen. Iets wat wij natuurlijk alleen maar toe kunnen juichen.



Arjan Hordijk

Arjan Hordijk

Auteur

2 reacties

Markie Mark

12 maart, 2023

Loesje Boom

12 maart, 2023

Geef een reactie