Cookie verklaring

Deze website gebruikt cookies.

Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijk en persoonlijker te maken zetten we cookies (en vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij (en derde partijen) uw gedrag op onze website volgen en analyseren. U kunt de cookies accepteren door op: 'OK' te klikken.

Review Jeep Avenger: de coolste van de klas

Review Jeep Avenger: de coolste van de klas

Auteur Daan Weber

De Jeep Avenger is nieuw voor Jeep, maar niet voor ons. Het is namelijk een van de vele auto’s van het Stellantis concern die op hetzelfde platform gebaseerd zijn. Denk aan auto’s zoals de Mokka-e. Maar, de Jeep Avenger heeft wat. Hij is kek en leuk en schattig maar ook stoer en aanwezig. 

Prijs vanaf
v.a. € 34.995,-
AC-Laden
11 kW
3 fase
DC-Laden
100 kW
Aantal zitplaatsen
5 personen
Bagageruimtes-in-Liters
0 liter
355 liter
Rijbereik
404 - 404 km
Netto
50.8 kWh
Fietsdrager-met-kogeldruk
0 kg
Aanhangwagen-met-trekgewicht
0 kg
Laadpoort positie
Laadpositie
Meer EV data op EV database
Voordelen Nadelen
Stoer en speels design
Comfortabele, hoge zitpositie
Voldoende hoofdruimte achterin
Krappe beenruimte achterin
Onlogisch waarschuwingsgeluid
Beperkte actieradius avontuur

Wat is de Jeep Avenger?

De Jeep Avenger is de kleinste Jeep die je nu kunt kopen. Het is ook de enige elektrische. Gebaseerd op hetzelfde platform als alle kleine Stellantis-EV’tjes, dus het recept is bekend. En wat is hij goed gelukt! Het uiterlijk is helemaal super. Hij is stoer en uniek en staat stevig op zijn bandjes, precies zoals een Jeep hoort te zijn.

Zoals alle kleine Stellantis stadsgebakjes rijdt de Jeep Avenger prima. Sterker nog, hij rijdt erg goed. Hij is lichtvoetig en speels maar ook comfortabel en gemakkelijk te rijden. De stoelen zijn fijn en de ietwat verhoogde zitpositie is prettig. De vering is precies goed, hij is niet te strak maar ook niet te sponzig. De kleine draaicirkel en relatief vlotte acceleratie maken dit een heel fijne stadsbak.

Het zicht is ondanks de kleine tank-ruitjes goed. Naar achter mis je een beetje overzicht, maar de spiegels zijn groot en de camera’s werken goed, dus dat is helemaal okay. Het enige wat ons opviel is de schakelbak. Die is namelijk gewoon een verzameling knoppen die naast elkaar zijn gemonteerd. Het is dus altijd even zoeken naar de goede knop. Wat trouwens wel erg leuk is, is het richtingaanwijzergeluid. Dat is namelijk een soort beatbox ‘boem-tsj-boem-tsj’.

Guitig interieur

Een groot pluspunt van de Jeep Avenger is het interieur. Het is echt een guitige bedoeling van binnen. Zo speciaal is het allemaal niet, maar de verschillende elementen komen erg succesvol bij elkaar als een speelse maar ook robuuste omgeving met veel mogelijkheden tot opslag. Ook is de knalgele streep in het interieur een leuke toevoeging.

Ook de buitenkant van de Avenger is erg goed gelukt. Niet alleen de koplampen, maar ook de achterlichten zijn helemaal kleurloos. Totdat je remt of richting aangeeft is heel de auto dus écht helemaal zwart. Het ontwerp maakt deze auto echt anders dan de rest.

Gek genoeg is een pluspunt van deze kleine en compacte stads-EV de hoofdruimte. Door de rechte lijnen van het ontwerp trekt het ‘hoge’ dak relatief ver door naar achteren. Hierdoor kunnen zelfs mensen van twee meter prima op de achterbank vertoeven.

Ruimte achterin?

Daarmee komen we gelijk aan bij het eerste minpunt. Ruimte achterin is er namelijk niet veel. Je hoofd kan je prima kwijt, maar vier volwassenen kunnen de Jeep Avenger niet comfortabel delen. Daarnaast hebben wij een klacht over het waarschuwingssysteem. Voor alle waarschuwingen is namelijk hetzelfde geluid gekozen. Dit zorgde ervoor dat we tijdens het rijden dachten dat de sensor voor ‘te dichtbij iemand rijden’ helemaal flipte, terwijl het gewoon een losse rugzak op de achterbank bleek te zijn.

Waar we vooral mee zitten is dat de Jeep Avenger avontuur uitstraalt. Het voelt alsof hij je vertelt dat je vol gas naar de Ardennen moet rijden en moet gaan zwemmen in een meer. Maar, dit kan niet zo gemakkelijk met deze range. Dat is jammer. Dan moet je toch voor de benzineversie gaan, maar die is natuurlijk stom voor het milieu.

Conclusie

De Jeep Avenger is de leukste van de kleine stads-EV’s van Stellantis. Zowel van binnen als van buiten is het een erg geinige, speelse en stoere auto die gewoon goed in elkaar zit. Het interieur is stijlvol en robuust maar ook lekker gek. Hetzelfde geldt voor de buitenkant. Daarnaast heb je overal in de auto genoeg hoofdruimte. Achterin is het vaak nog een beetje proppen met de benen. Het is een avonturenauto die helaas niet zo’n avonturenrange heeft, dat is wel altijd jammer. Daarnaast is het waarschuwingssysteem soms een beetje onduidelijk.

* De gegevens in dit overzicht worden periodiek geactualiseerd en kunnen afwijken, aangezien het artikel mogelijk van een eerdere datum is.

Jeep Avenger Electric

Vermogen:
156 pk
Topsnelheid:
150 km/h
0 - 100 km/u:
9 seconden
Kijk voor meer EV data op EV database

In de praktijk


Zomer   Verbruik per 100 km: 14.3 kWh
Winter   Verbruik per 100 km: 19.5 kWh

Actieradius

50.8 kWh.:
Zomer   355 km
Winter   260 km
Daan Weber

Daan Weber

Auteur

2 reacties

Markie Mark

12 maart, 2023

Loesje Boom

12 maart, 2023

Geef een reactie